Ойын жаттығулары -бұл әлеуметтік тәжірибені оның барлық көріністерінде: білімінде, дағдыларында, қабілеттерінде, эмоционалды-бағалау қызметінде қалпына келтіруге және игеруге бағытталған шартты жағдайлардағы оқу процесінің бір түрі.
Белгілері мен ерекшеліктері
Ойын жаттығулары ойын сияқты ерекшеліктерге ие:
- мұғалімнің нұсқауымен жүзеге асырылатын, бірақ оның басымдығынсыз және білім алушылардың қалауы бойынша, қызмет процесінен өзінен ләззат алатын еркін дамып келе жатқан іс-шаралар.
- шығармашылық, импровизация, белсенді әрекет.
- эмоциялық шиеленісті, приподнятая, состязательная қызметі.
- ойын мазмұны мен қоғамдық тәжірибе элементтерін көрсететін тікелей және жанама ережелер шеңберінде өтетін қызмет
- адам өмірінің кәсіби ортасын модельдейтін имитациялық сипаттағы қызмет.
- әрекет орны мен ұзақтығымен, кеңістік пен уақыт шеңберімен оқшауланған қызмет.
Ойынның жоғары белсенділігі, эмоционалды бояуы қатысушылардың ашықтығының жоғары дәрежесін тудырады. Ойын кезінде адам ашылады, психологиялық қорғанысты тастайды, сенімсіздігінен арылып, өзін жан-жақты көрсетеді. Мұны ойынға қатысушы ойын мәселелерін шешетіндігімен, оларға құмар екендігімен, сондықтан екінші жаққа қарсы тұруға дайын еместігімен түсіндіруге болады. Экспериментальды түрде, кейбір назар аудармайтын жағдайда, кейде адамға ол үшін жаңа көзқарас қабылдауға сендіру оңайырақ болатындығы көрсетілді. Егер адамның назарын аздап алаңдататын нәрсе болса, онда сендіру әсері күшті болады (В. В. Бойко, 1983). Мүмкін, бұл белгілі бір дәрежеде ойын жағдайларының оқу әсерінің жоғары өнімділігін анықтайды. Мен сабақта өткен материалды қайталау және бекіту үшін қолданатын ойындардың бірі " кім айтты?». Оның мәні - оқушылар ойын түрінде алдыңғы сабақтарда өткен сөздерді қайталайды. Оқушылардың бірі сыныпқа оралады, ал екіншісі сөз айтады (алдын-ала талқыланатын белгілі бір тақырыпта), артында тұрған білім алушы бұл сөзді кім айтқанын және оның нені білдіретінін білуі керек. Сөздер қайталанбауы керек. Ең көп сөз айтқан адам жеңімпаз болады. Бұл ойын барысында барлық оқушылар, тіпті басқа сабақтар кезінде белсенді емес адамдар да қосылады. Осылайша, ағылшын тілі сабақтарында оқытудың ойын формасы үлкен мәнге ие және оқушыларды пәнді оқуға белсендіреді деп қорытынды жасауға болады.