Орыс тілінде «әдебиет» сөзі 18 ғасырдың екінші жартысында пайда болды. Бастапқы қайнар көзі - латынша «әріп» сөзі. Содан кейін латынша «әдебиет» сөзі қалыптасты, ол «қолжазба», «композиция» дегенді білдіреді. Қазіргі орыс тілінде бұл сөз келесі мағынаны білдіреді: жазу, жазбаша жұмыстар жиынтығы;
Бұл жағдайда біз заманауи мектептегі академиялық пән ретінде әдебиетке қызығушылық танытамыз. Бұл мектеп тәртібі болмаса, толыққанды білім болмайтыны сөзсіз. Баланың кітаппен алғашқы таныстығы ата-аналары баласына түрлі-түсті суреттерді көрсеткен кезде, мектептен бұрын басталады. Содан кейін, қолында кітабы бар, белгісіз қадамдар жасай отырып, бала алға ұмтылады, жаңа, белгісіз. Әдебиетпен танысу мен оқу кезең-кезеңмен, кезең-кезеңмен осылай жүреді. Бірінші кезең - бастауыш мектеп. Содан кейін ортаңғы сілтеме (5-7 сыныптар). 5-7 сыныптарда «әдеби шығарма» жазушының шығармашылығы, өмірді эстетикалық тұрғыдан түсіну нәтижесінде оқылады. Әдебиет идеясы сөз өнері ретінде мәтінді қабылдау мен түсінудің, автордың поэтикасының дамуын болжайды. Сөйлеу мәдениеті, ойлау және қарым-қатынас мәдениеті тәрбиеленеді, эмоционалды жауап беру, тәжірибе алу және эмпатия қалыптасады. 5-7 сыныптардың бағдарламалары хронологиялық негізде құрылды: өткен фольклор мен әдебиеттен қазіргі уақытқа дейін.
Әдебиетті оқып, мектеп оқушылары шығармаларды мұқият оқып үйренуге, сұрақтарға жауап беруге, өз көзқарасын білдіруге, мәтіннен алынған сөздермен дәлелдеуге, талдауға, салыстыруға және т.б.
Адамның айналасында көптеген белгісіз, жұмбақ, әдемі және таңқаларлық нәрсе бар. Біз барлық жерге барғымыз келеді, бәрін көргіміз келеді, бәрін естиміз, бәрін өзімізде көргіміз келеді. Бұған бізге кітап көмектеседі, әсіресе көркем әдебиет. Мұндай қызметті мектеп ұсынады, мұнда олар тек кітаппен жұмыс істеуге емес, оқушының жеке басына, оның дамуына әсер ететін көркем мәтіндерді терең оқуға үйретеді.
Қазіргі мектеп әдебиет сияқты тәртіпті қажет етеді, өйткені ол тек адам бойындағы адамды оятып, нығайта алады.
Шевченко Е.О., орыс тілі мен әдебиеті мұғалімі