Қазіргі білім беру білімді, дағдыларды дамыту мен қалыптастыруда ғана емес, жас ұрпақтың зияткерлік әлеуетін дамытуда да үлкен серпіліс жасады. Алайда, білім сапасына ұмтылу кезінде біз кейде оқушыларды ЖОО түсу үшін ғана емес, ең алдымен мектеп қабырғасынан тыс толыққанды, рухани өмір сүру үшін дайындауға шақырылғандығын ұмытып кетеміз. Өкінішке орай, бүкіл әлемде білім беру дағдарысы бар: бір жағынан білім алушылардың ақпараттық жүктелуі, екінші жағынан руханияттың орасан зор болмауы.
Мұндай жағдайда "Өзін-өзі тану" рухани – адамгершілік білім беру бағдарламасы өте өзекті құбылыс. Оның бастамасымен республиканың бірінші ханымы Сара Алпысқызы Назарбаева өз қызметінің адамгершілік ниетін білдірген: "қазақтарда балалар отбасы мен қоғамда ерекше орынға ие болған. Бұл басқа халықтар арасында да қабылданған. Бұл жарияланбаған этикалық заң балалардың жалпыадамзаттық құндылықтар кітабының басты басымдығы, бастапқы тарауына айналуы үшін күш біріктіруге көмектесуі керек". Бұл халықтық педагогиканың өмірлік идеяларын көрсетті.
"Өзін-өзі тану" оқу пәні ретінде тұлғаның адамгершілік-рухани дамуында негізгі рөлді орындауға арналған. Өскелең ұрпақты қазақстандық қоғамда адамгершілік-рухани тәрбиелеу мен тәрбиелеу жалпы адамзаттық, жалпыұлттық, этномәдени және жеке құндылықтардың үйлесімді синтезіне бағытталған. Олар адамға қоғамға қызмет етуде өзін толық сезінуге, өмірдегі рөлі мен мақсатын білуге мүмкіндік береді.
Өзін-өзі тану процесс ретінде адамның жанқиярлықпен сүю, өзіне және күшіне сену, жақсылық жасау, көбірек білу және өзін-өзі жетілдіру, физикалық, психикалық, рухани, әлеуметтік және шығармашылық дамуда үйлесімділікке жету қабілеттерін ашады және дамытады.
2021 жылы "Атбасар қаласының №1 жалпы білім беретін мектебі" КММ "Өзін-өзі тану" адамгершілік-рухани білім беру бағдарламасын оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялау бойынша пилоттық жобаның қатысушысы болды. Өзін-өзі тану бүкіл білім беру процесінде бар. Бұл тақырып басқалармен тығыз байланысты. Қойылған мақсаттарды іске асыру үшін, мектеп педагогтері үшін өзін-өзі тану мұғалімдері сабақ беретін пәнді өзін-өзі танумен интеграциялауды енгізуге әріптестердің уәждемесін арттыруға, сондай-ақ осы технологияларды сабақта қолдану бойынша функционалдық сауаттылық пен практикалық дағдыларды дамытуға ықпал ететін диалогтық алаңдар мен тақырыптық мастер-класстар ұйымдастырды. Өзін-өзі тану пәнінің мұғалімдері маңызды құрылымдық компоненттерді ескере отырып, кіріктірілген сабақты әзірлеу кезінде әдістемелік ұсыныстар ұсынды. Бұл семинар мектеп педагогтары үшін осы бағытта одан әрі жұмыс істеу үшін тамаша бастама алаңына айналды.
Мақала авторы Щербак А. Н.