18.06.2020
Біз таңқаларлық уақытта өмір сүрудеміз. Біздің көз алдымызда адамдар ғасырлар бойы армандаған, аңыздар, ертегілер, әңгімелер жинақтап, өлеңдер арнады. Бүгінгі таңда ең фантастикалық жобаларды жүзеге асыру мүмкін емес ғылым бар, бұл Химия. Химия адамзаттың бүкіл тарихында романтикалық тақырып болды, оны тамақтандыратын, тамақтандыратын, киетін, емдейтін, өшіретін ұлы сиқыршы және ғажайыптар деп атауға болады. Біз отырамыз, ал бізде миллиондаған химиялық реакциялар бар, сол сияқты көптеген реакциялар біздің айналамызда болады. Бұл адам. Ол да көптеген адамдармен химиялық өзара әрекеттеседі, кейде бұл химиялық реакцияның нәтижесі күтпеген! Қазіргі адамның өмірі химиясыз мүмкін емес. Адамның ең жоғары сезімі - махаббат, бұл ағзадағы белгілі бір химиялық реакциялардың жиынтығы. Бұл таңқаларлық, кейде қайғылы, бірақ химия бізге қажет!
Әр мұғалім оқушыларды өз пәнімен қызықтырады. "Атбасар қаласының № 1 орта мектебі" КММ жазғы кезеңде дистациялық форматтағы химия - биология мектебі жұмыс істейді. Біздің мектепте өткізілетін сабақтар пән бойынша білімдерін кеңейтуге және тереңдетуге, танымдық белсенділікті дамытуға мүмкіндік береді және оқушыларға білімдерін тәжірибеде қолдануға мүмкіндік береді. Қашықтықтан өткізілетін сабақтарда химия - биология мектебінің қатысушылары түрлі қызықты тәжірибелерді орындауға тырысады. Сабақтың бірі "үйде лимонадты дайындау" тақырыбына арналды. Лимонад-көбінесе газдалған тәтті сусын, салқын қасиеттері бар, лимон жемістерінен жасалған, бірақ кез-келген салқын сусын лимонад деп аталады. Бірақ, жалпы, нақты лимонад-супермаркеттердің сөрелерінде тұрған тәтті шипучка емес. Лимонад жасау өте қарапайым, ол үшін қажет: лимон қышқылы, Джем, қайнатылған су және сода. Оқушылар үй жағдайында лимонад дайындауға тырысты және өздері үшін келесі қорытынды жасады: егер лимонад қаласаңыз, онда оны өзің жаса, онда сен лимонад сенің денеңізге зиян келтірмейтінін білесің.
Күнделікті сабақта сөйлеу мәдениетін жетілдіруге, оқушылардың көркем әдебиетті оқуға деген ықыласын арттыруға және химияның күрделі, бірақ тамаша ғылымына деген қызығушылығын арттыруға тырысамын. Химия көптеген жазушылар мен ақындардың шығармаларына заттар мен оның айналыстары, салыстырулар, құбылыстар мен процестердің эмоционалдық сипаттамалары туралы ой толғаған бейнелерді қосуға шақырды. Мұның бәрі олардың шығармаларын жарқын, бейнелі, әсем етті. "Болат сипат", "темір нервтер", "Алтын жүрек", "қорғасын кулак", "күміс иней", "алтын заря", "қорғасын бұлттар"сияқты әдеби өрнектерді жиі кездестіруге болады. Көптеген химиктер тек ұлы ғалымдар ғана емес, дарынды жазушылар, ақындар, музыканттар болды. Егер "прозадағы Химия" тақырыбын алсақ, онда автор баяндау бейнесін күшейту үшін химиялық терминдерді пайдаланады. Романда Жюль Верна "жиырма мың лье су астында". Мысалы, дәйексөздер бар: "мен теңіз ауасын ішке тартамын. Менімен жақын достарым оның сергітетін молекулалары" немесе "... өзімізді ұстап тұрудың қажеті жоқ еді, біз жеңіл күшпен теңіз ауасының атомдарын жұта алдық". Мәтіндерді оқи отырып, оқушылар өздеріне таныс сөздерге назар аударды. Яғни "молекулалар мен атомдар" тақырыбын еске түсірді. Жазушы өзінің романында мынадай қызықты суреттеді "...ұзындығы екі метрге дейін, ақ майлы, бірақ тығыз ет бар балықтар — жаңа күйінде қуырылған, безеу дәмі, ал кептірілген — ысталған семганың дәмі бар". Яғни, біз дәмнің өзгеруіне назар аударамыз, бұл химиялық реакцияның белгілерінің бірі. Әдеби шығармалардың фрагменттері тақырыпқа кіріспе, жаңа білімнің қайнар көзі болуы мүмкін. Химия және әдебиет Одағы өзінің тапқырлығымен таң қалдырады. Химия заңдары мен ұғымдары талғампаз, жыр, лирикалық поэзиямен және фантастикалық прозамен үйлесімді үйлеседі!
Жазғы қашықтық химия-биология мектебінің бағдарламасы химияны жақсы көретін оқушыларға ғана емес, қарапайым адамның күнделікті өмірінен алыс, өзін қиын, скучно және пайдасыз деп санайтын оқушыларға да арналған. Сабақта оқушылар химия біздің өмірімізбен қалай тығыз байланысты екенін, тіпті пән бойынша ең аз білім қоры бола отырып, көптеген тұрмыстық мәселелерді шешуді жеңілдететінін атап өтті. Сондай - ақ, оқушылардың оқулықтарға жаңа көзқараспен қарауы өте маңызды – өйткені оларда әр адамға қажетті және пайдалы ақпарат көп, оны тауып, дұрыс пайдалана білу керек.
"Атбасар№1 орта мектебі" КММ химия мұғалімі Каримова К. Е.