19.06.2020
2020 жылдың 19 маусымында қашықтағы форматта ZOOM бейнеконференция платформасында және "WhatsApp" мобильдік қосымшасы арқылы орыс тілі бойынша мектеп Одиссеясында "Вдохновлённое перо"шығармашылық сабағы өткізілді. Шығарманы пәндерге деген қызығушылықтары немесе қалауына қарамастан барлық оқушылар жазды. Жалпы, әрбір адам өз ойларын сауатты жеткізе білуі керек. Ауызша және жазбаша шығармаларды жазуды жақсы дамытады. Дегенмен, шығармашылыққа оқушыларды баулу керек. Сондықтан сабақта шығарма жазуға қажетті түрлері, құрылымы, тілдік құралдары қарастырылды. Оқушыларға бөліктердің мөлшерлілігі үшін кіріспе мен қорытынды барлық мәтіннің 10-15 пайызын құрауы тиіс екендігі түсіндірілді. Негізгі бөлімде басты тақырыптың ашылуы - бұл шығарманың көп бөлігі оған арналған. Оқушылар шығармадағы ең қиыны-кіріспе екенін атап өтті. Бұл мәселені шешу үшін, олар сабақта түрлі кіру түрлерімен танысты. Одиссеяға қатысушылар "үй" тақырыбына кірудің әр түрлі түрлерін жасау үшін қуана жұмыс істеді. Содан кейін қорытынды жасалды : шығарма жазудағы ең қызықтысы-барлығы авторға байланысты. Өйткені бұл шығармашылық жұмыс. Бұл жерде шабыт пен берілген тақырып бойынша өз ойыңызды білдіру маңызды. Ең бастысы-мәтінде нақты және мағынасы болуы керек екенін есте сақтау. Сондықтан, шығарманы жазар алдында, тақырыпқа назар аудару керек-мәтіндегі "көп сөзділіктен" аулақ болу керек. Кіріспесі тым үлкен болмауы тиіс екенін есте сақтау керек. Тәжірибесіз авторлар көбінісе «қызулық» танытып, кіріспесі негізгі бөлікке айналып жатады. Барлық оқыту сұрақтарын қарастырып, оқушылар шығармамен жұмыс алгоритмін құрастырып, "Родительский дом - источник нравственности" адамгершілік тақырыбы бойынша шығармашылық жұмыстарды жазуға кірісті. Сабақтың басты мақсаты орындалды - оқушылар шығарманың нақты құрылымын және шығармашылық жұмыстың авторының сөзін дамытудың маңыздылығын түсінуге мүмкіндік алды.
Токтарова Г.К.