24.06.2020
2020 жылғы 24 маусым күні орыс тілі бойынша мектеп Одиссеясында қашықтықтағы форматта ZOOM бейнеконференция платформасында және "WhatsApp" мобильдік қосымшасы арқылы оқушылар "Мәтін құрылымы"сызбасы бойынша сөйлемдер құрастырды. Сауатты сөйлеудің маңызды көрсеткіштерінің бірі ұсыныстарды дұрыс құру болып табылады. Оқушылар мәтінді модульдеуде қиындықтарға тап болатынын атап өтті. Синтаксистік қателердің қатарына: сөйлемдегі сөздер тәртібінің бұзылуы, келісу және басқару Ережелері, қатысы бар және депрессивті айналымдарды дұрыс қолданбау, тура және жанама сөйлеуді қолданудағы қателер жатады. "Сауатты болу үшін, сөйлем құру алгоритмін білу керек", - деп мақсат қойды оқушылар. Сабақ басында Одиссеи қатысушылары қателері бар сөйлемдерді қарап, содан кейін дұрыс емес айналымдарды түзету тапсырмасын алды.
Оның көмегімен депрессивті айналымды қолдануда қателіктерді болдырмауға болатын құралдардың бірі — депрессивті айналымды қосымша ұсыныспен ауыстыру. Оқушылар бірнеше тапсырмаларды орындап, сөйлемдерде көптеген қатысы бар және қатысы бар айналымдарды пайдаланудың қажеті жоқ екенін анықтады. Сауатты адамдардың сөздерінде тікелей және жанама сөйлеу сөйлемдерін құруда қателіктер кездеседі. Мұндай қателіктер бірқатар жағдайларда екіұштылыққа әкеледі. Оқушылар қателердің түрлерін қарап, тікелей және жанама сөз тіркестерімен сөйлем құрастырды.
Сөйлемдердің дұрыс құрылуы оқушының қоғамдағы әлеуметтенуіне ықпал етеді, ой-өрісін жеткізуге, жаңа сөйлеу дағдыларын меңгеруге көмектеседі, ойлау, ел өміріне белсенді және шығармашылық қатысуға дайындалуға үйретеді. Тіл әлеуетін қалыптастыру бойынша тұрақты сабақтар оқушылардың сөйлеу деңгейін арттыруға ықпал етеді.
Токтарова Г. К.