«Акмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі Атбасар қаласының №1 жалпы орта білім беретін мектебі»
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 1 города Атбасар отдела образования по Атбасарскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Биология бойынша БЖБ және ТЖБ құрастырудың ерекшелігі

09.12.2020

Біздің елімізде орта білім берудің жаңартылған мазмұнын енгізе отырып, 2016 жылдан бастап осы жобаны сәтті іске асыру үшін БЖБ және ТЖБ әзірлеу, жасау қажет. 2020-2021 оқу жылында 1-сыныптан 11-сыныпқа дейін жаңартылған оқу бағдарламалары, критериалды бағалау жүйесі толығымен енгізілді.Орта білім беру мазмұнын жаңарту шеңберінде критериалды бағалау мәселелері критериалды бағалау бойынша біліктілікті арттыру курстарында қаралады.Сонымен қатар, бөлім үшін жиынтық бағалау және тоқсан үшін жиынтық бағалау үшін тапсырмалар құрастыруда белгілі бір қиындықтар бар. Бағалау-білім беру процесінің қажетті құрамдас бөлігі, ол ағымдағы және қорытынды оқу кезеңдерінде оқушылардың үлгерімі туралы ақпаратты жинау және талдау болып табылады.Критерийлер арқылы оқу жетістіктерін бағалау студенттерді оқу тапсырмаларын сапалы орындауға ынталандырады, білімді тереңдетуге және кеңейтуге ықпал етеді, осылайша ойлау дағдыларының деңгейін көтереді және оқушылардың эмоционалды интеллектіне әсер етеді. Білім алушылардың оқу жетістіктерін критериалды бағалау жүйесі оқыту, оқыту және бағалау өзара байланысты және оқу процесін ұйымдастырудың бірыңғай тәсілін қамтамасыз етуге негізделген. Критериалды бағалаудың мақсаты бағалау критерийлері негізінде білім алушылардың Оқыту нәтижелері туралы объективті ақпарат алу және оны оқу процесін одан әрі жетілдіру үшін барлық мүдделі қатысушыларға ұсыну болып табылады. Критериалды бағалау студенттердің өз қызметін бақылау және бағалау қабілетін қалыптастыруға, оқу процесінде туындайтын қиындықтардың себептерін анықтауға және жоюға мүмкіндік береді. Бұл білім беру стандартында белгіленген функционалдық сауаттылықты және кең ауқымды дағдыларды қалыптастыруға ықпал етеді. Сонымен, критериалды бағалау-бұл студенттердің нақты қол жеткізген оқу нәтижелерін нақты дамыған критерийлер негізінде күтілетін оқу нәтижелерімен салыстыру процесі. БЖБ және ТЖБ құрастыру кезінде бағалауға арналған тапсырманы әзірлеудің мынадай кезеңдері бөлінеді: жоспарлау, әзірлеу, сараптау,пайдалану, талдау. Жоспарлау кезеңінде әзірлеуші дамудың мақсаты мен міндеттерін анықтайды, тиісті құжаттарды зерттейді. Әзірлеу кезеңінде тапсырма пәннің оқу бағдарламасын, ерекшеліктерін қолдана отырып тұжырымдалады. Сараптама кезеңінде тапсырмалардың сапасын талдау, материалдарды қайта қарау, өзгерістер енгізу жүргізіледі. Пайдалану кезеңінің мазмұны берілген уақыт пен шарттарға сәйкес тапсырмаларды қолдану болып табылады. Талдау кезеңінде тапсырмаларды пайдалану нәтижелеріне шолу жасалады, Пікірлер жиналады, қажет болған жағдайда өзгерістер енгізіледі. Биология бойынша жабық типтегі тапсырмалар жиі кездеседі. Олар салыстырмалы түрде оңай қалыптасады, студенттер оңай түсінеді. Жабық тапсырмалар тапсырманың жалпы дидактикалық мағынасын сақтай отырып, әртүрлі ішкі құрылымға ие болуы мүмкін. Бұл бірдей дидактикалық материалда, бірақ әртүрлі сандық және сапалық сипаттамалары бар тапсырмалардың әртүрлі нұсқаларын жасауға мүмкіндік береді. Алайда, жабық типтегі тапсырмаларды ғана қолданған кезде студенттердің алған білімі мен дағдылары шектеулі және толық болмайды. Жабық типтегі тапсырмалардың келесі түрлері жиі қолданылады: - бірнеше жауап таңдау тапсырмалары: бір дұрыс жауапты таңдау, бірнеше дұрыс жауапты таңдау;

- салыстыру немесе салыстыру тапсырмалары;

- бірізділікті белгілеуге арналған тапсырмалар;

- тапсырмаларды анықтау үшін ақиқаттық бекіту – "Шындық немесе жалған?»

Жоғары деңгейдегі танымдық дағдыларды, аргументтерді, өз көзқарастарын білдіру, сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін тексеруге арналған Ашық тапсырмалар бар. Ашық типтегі тапсырмаларға жауаптар ұзындығы (көлемі) бойынша әр түрлі болуы мүмкін және бір немесе бірнеше сөзден (қысқа жауап) тұтас негізделген шешімге (егжей-тегжейлі жауап) дейін өзгеруі мүмкін. Қысқа жауап қажет тапсырмалар үшін студент бірнеше сөздерді, бір сөйлемді, қарапайым сызбаны немесе формуланы қолдана отырып, сұрақтарға нақты жауаптар беруі керек. Егжей-тегжейлі жауапты қажет ететін тапсырмалар бірнеше сөйлемдерді, түсіндірмелерді, сызбаларды немесе бірнеше кезеңдерден тұратын дәлелдерді қолдана отырып орындалуы керек. Тоқсандық жиынтық бағалау тоқсандық оқу үлгерімін өлшейді және білім, дағды және оқу бағдарламасының мазмұнын түсіну туралы дәлелдер келтіреді. Тоқсан үшін жиынтық бағалау оқу тоқсанының соңында балл қою арқылы жүргізіледі, олар тоқсан үшін баға қою кезінде ескеріледі. Тоқсандық жиынтық бағалау әр түрлі бақылау-тексеру жұмыстарын жүргізуді қамтиды. Жиынтық жұмыстарды әзірлеу кезінде олар ойлау дағдыларының әртүрлі деңгейлеріне қол жеткізуді, соның ішінде жоғары деңгейлі ойлау деңгейлерін тексеруді: талдауды, синтездеуді және бағалауды көрсететін көп деңгейлі тапсырмаларды қамтуы керек екенін ескеру қажет.

Даражанова А. О.

Просмотров: 493


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст