Әр мұғалім оқушыларын жақсы оқуға, мектепте қызығушылықпен және ықыласпен оқуға тырысады. Мұғалімді толғандыратын мәселелердің бірі-баланың оқуға, білімге деген тұрақты қызығушылығын және оларды өз бетінше іздеу қажеттілігін қалай дамыту керек деген сұрақ.Оқушылар, әсіресе бесінші сынып оқушылары, алтыншы сынып оқушылары "өздері үшін" оқи алмайды. Кейде олар бағалау үшін, кейде мадақтау үшін, кейде "сыйақы"үшін оқиды. Бірақ осы мотивтердің кез-келгені аяқталады. Сондықтан мұғалім оқушылардың іс-әрекетін танымдық қызығушылық негізінде жандандыруы керек. Студент оның қызметін ұнатуы керек және оған қол жетімді болуы керек. Сабақтан сабаққа бір нәрсе жасау қызықты емес.Ұзақ уақыт бойы дидактиканың маңызды мәселелерінің бірі: сабақта оқушыларды қалай белсендіру керек? Сабақта оқушылардың белсенділігін арттыру үшін оқытудың қандай әдістерін қолдану керек? Оқу процесінде әр оқушының сабаққа белсенді қатысуын қамтамасыз ететін, білімге деген қызығушылықты және оқушылардың өз жұмысының нәтижелері үшін жеке жауапкершілігін арттыратын сабақ түрлерін қолдану қажет. Белсенді оқытудың қажеттілігі оның формаларын, әдістерін қолдана отырып, дәстүрлі оқытуда қол жеткізу қиын бірқатар мәселелерді тиімді шешуге болатындығында: Белсенділікті арттырудың басты мақсаты-оқушылардың белсенділігін қалыптастыру, оқу-тәрбие процесінің сапасын арттыру. Педагогикалық практикада танымдық белсенділікті арттырудың әртүрлі жолдары қолданылады, олардың негізгілері - формалардың, әдістердің, оқыту құралдарының әртүрлілігі, туындаған жағдайларда оқушылардың белсенділігі мен тәуелсіздігін ынталандыратын осындай комбинацияларды таңдау. Мен сізге орыс тілі сабақтарында қолдануға болатын кейбір белсенді оқыту әдістері туралы айтып беремін.
«Жұптық шығу " стратегиясы
Мақсаты: заттардың атауларына іс-әрекеттердің аттарын, заттардың белгілерін таңдау қабілетін дамыту.
Қатысушылар: барлық білім алушылар.
Қажетті материалдар: бор.
Жүргізу. Мұғалім оқушыны тақтаға шақырады. Ол жұпты таңдайды, содан кейін тақырыпты білдіретін кез-келген сөздік сөзді жадқа жазады. Оның жолдасы осы сөзге сәйкес келетін іс-әрекеттің атауын тауып, оны қатар жазады. Оқушылар сөздерді алдын-ала емле арқылы жазады.
Нәтижені бағалау: тапсырманың дұрыстығы, жазу сауаттылығы, фразаның өзіндік ерекшелігі, жұмыс жылдамдығы бағаланады.
Сабақтың соңына дейін аз уақыт қалған жағдайда, бұл жұмысты орындарда (партадағы көршімен жұмыс) парақтарда өткізуге болады ,содан кейін барлық нұсқаларды дауыстап оқып, жазу үшін ең сәтті сөйлемді таңдауға болады
Бағдаршам " Стратегиясы
Тапсырманың сипаттамасы:
Жетіспейтін әріптерді сөздерге салыңыз.
Мұғалімдер нұсқаулық:
1. Тақтаға алдын-ала жетіспейтін емлесі бар 10 сөз жазыңыз. 2. Әр оқушыға үш сигнал картасы бар конвертті дайындаңыз: қызыл, сары және жасыл. 3. Оқушылар арасынан тақтада тапсырманы орындайтын жүргізушіні таңдаңыз. Қалғанының бәрі реттеушіге айналады және сол жерде жұмыс істейді. 4. Мұғалім оқушыларға келесі нұсқаулық береді: "Қазір біз 10 сөзден тұратын сөздік диктант жазамыз. Саған бір – жүргізуші – жұмыс тақтаға шығып, вставляя пропущенные буквы. Қалғандары-реттеушілер-сандық диктант жазады: сөз нөмірінің жанында, жетіспейтін әріпті жазады. Үш минуттан кейін біз сөздік жұмысын "бағдаршам"стратегиясын қолдана отырып, сигналдық карталармен тексереміз. Егер сіз жүргізушімен келіссеңіз, жасыл картаны алыңыз және біреуіңіз мұның себебін түсіндіресіз. Егер күмәндансаңыз-сары. Егер сіз жүргізушімен келіспесеңіз, қызыл түсті көтеріңіз. Соңында өзіңізді бағалаңыз: сөздердің 5-6 дұрыс жазылуы"3", 7-8 – "4", 9-10 – "5»
«Ыстық орындық "стратегиясы
Жаңа ақпаратты өз бетінше іздеуді, жаңа материалды зерттеуді тексерген кезде студенттер материалды оқып, 2-3 сұрақ дайындаған кезде "Ыстық орындық" әдісін қолдана алады, қалаған оқушы сынып алдындағы "ыстық" орындыққа отырады, сыныптастарының сұрақтарына жауап береді, содан кейін студенттер оны бағалайды, ол үшін ең қызықты сұрақты таңдайды - сонымен бірге ауызша сауалнамалардың монотондылығы мен біркелкілігі жойылады (оқу диалогы назар аударады, жұмысқа қосылуға мәжбүр етеді).
"Идеялар себеті"
Мазмұны бойынша" идеялар с ебеті " " миға шабуыл "және "кластер" сияқты танымал әдістерге ұқсас. Әр жағдайда әр түрлі жұмыс түрлері қабылданады — жеке де, топтық та, әр әдіс кез — келген пайымдауды бағалауға және талдауға мүмкіндік береді. Бірақ, мысалы, кластер логикалық тізбектерді жақсы көруге көмектеседі, ал "идеялар себеті" тек "мүдделер өрісін"анықтайды. Қаласаңыз, бұл сабақ барысында талқыланатын және талданатын" тегтер бұлты".
Идеялар себетімен " жұмыс істеу алгоритмі":
Сабақтың тақырыбы жарияланады.
Жеке жұмыс. Әр оқушы тақырып бойынша білгендерінің бәрін тезиспен дәптерге жазады. Бұл кезең ұзаққа созылмайды-2-3 минут.
Жұппен немесе топпен жұмыс. Оқушылар ақпарат алмасып, олардың пікірлері қалай сәйкес келетінін және келіспеушіліктер неден туындағанын анықтайды. Өткізу уақыты-3 минут.
Сыныппен жұмыс. Бұл кезеңде әр топ тақырып бойынша өз пікірін айтады, өз білімін береді немесе осы мәселе бойынша идеялар айтады. Жауаптар қайталанбауы керек. Мұғалім барлық мәлімдемелерді тақтаға қысқаша жазады.
"Себетке" сабақтың тақырыбына қатысты барлық нәрсе: идеялар, атаулар, күндер, фактілер, болжамдар, терминдер және т. б.
Маңызды! Ұсыныстар, болжамдар мен идеялар сыналмайды және бағаланбайды. Бұл кезеңде ақпарат жинау ғана бар.
Оқытудың сәттілігі, сайып келгенде, оқушылардың оқуға деген көзқарасымен, олардың білімге деген ұмтылысымен, білімді, дағдыларды және дағдыларды саналы және тәуелсіз игеруімен, олардың белсенділігімен анықталады деп қорытынды жасауға болады.
Шевченко Е. О., орыс тілі және әдебиеті мұғалімі