Мектеп дағдылары, атап айтқанда, сауатты жазу генетикалық жолмен берілмейді, биологиялық жетілу функциясы емес. Құзыретті жазу дағдысы ешқашан еш жерден сиқырлы түрде пайда болмайды. Ия, және оқитын балалардың бәрі сауатты жазатындығы да миф. Бала сауатсыз жазады. Кім кінәлі және не істеу керек?
Біздің уақытқа кінәлі:
Біздің өміріміздің тым белсенді жүйесі, онда ата-аналар балаға аз және аз уақыт бөледі. Мүмкін, екі жүз жылдан кейін біздің балаларымыз бесіктен роботтарды тәрбиелейді деп ойлаймыз.
Екі жүз жылдан кейін роботтар, ал қазір планшеттер мен компьютерлер, өкінішке орай, біздің үнсіз балаларымыздың уақытының 70% алады. Дамыған, бай, жақсы ауызша сөйлеу-сауатты жазу болмаса, пайда болу әлдеқайда қиын. Бұндайда не істеу керек?
Біріншіден, ережелерді білу. Қашан? Әрқашан. Яғни, оларды түсіну және үйрену. Кеше және одан бұрын оқып қана қоймай, 7 жастан 17 жасқа дейін түсініп, біліп, есте сақтаңыз. Содан кейін бұл білім Автоматты болады.
Екіншіден, диктант жазу. Қашан? Әрқашан. Сауатты жазудың жалғыз жолы-күн сайын диктант жазу. Ең болмағанда 3-5минут. Бірақ жүйелі түрде, күн сайын, өйткені бұл іс жүзінде сауатты жазу дағдысын қалыптастыратын диктантқа арналған хат.
САУАТТЫЛЫҚ ДӘРУМЕНІ-КҮН САЙЫН ДИКТАНТ ЖАЗУ!
А. Щербак, орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі